Την ανησυχία του για τις επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης σχετικά με τη
συμφωνία Ελλάδας-Σκοπίων, η οποία δεν απεφεύχθη, τελικά, εξέφρασε με
ερώτηση του προς τον υπουργό Εξωτερικών, Νίκο Κοτζιά ο βουλευτής Β ΄
Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Άρης Φωκάς.
«Έπειτα από άγονες αναμετρήσεις επί ένα τέταρτο του αιώνα, Αθήνα και Σκόπια αναβίωσαν ξανά τις συζητήσεις για την ονομασία του μικρού γειτονικού μας κράτους. Το ζήτημα απαιτεί ουσιαστικές λύσεις κατά συνέπεια σοβαρούς χειρισμούς. Είναι απαραίτητη μία καλή συνολική λύση, παρά μία βιαστική σήμερα που θα μας φέρει όλους αντιμέτωπους με την ιστορία. Δεν χρειάζονται κόκκινες γραμμές που καταπατώνται, ούτε παλινωδίες σχετικά με το ονοματολογικό» ανέφερε ο κ. Φωκάς, επισημαίνοντας πως «είναι υποχρέωση της κυβέρνησης να ενημερώνει τα κόμματα, για τις εξελίξεις στη διαπραγμάτευση. Είναι υποχρέωση όλων μας να είμαστε προσεκτικοί. Σε τέτοιες διαπραγματεύσεις και πιθανές συμφωνίες ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες».
Στο πλαίσιο αυτό ερωτάται ο υπουργός Εξωτερικών:
«Έπειτα από άγονες αναμετρήσεις επί ένα τέταρτο του αιώνα, Αθήνα και Σκόπια αναβίωσαν ξανά τις συζητήσεις για την ονομασία του μικρού γειτονικού μας κράτους. Το ζήτημα απαιτεί ουσιαστικές λύσεις κατά συνέπεια σοβαρούς χειρισμούς. Είναι απαραίτητη μία καλή συνολική λύση, παρά μία βιαστική σήμερα που θα μας φέρει όλους αντιμέτωπους με την ιστορία. Δεν χρειάζονται κόκκινες γραμμές που καταπατώνται, ούτε παλινωδίες σχετικά με το ονοματολογικό» ανέφερε ο κ. Φωκάς, επισημαίνοντας πως «είναι υποχρέωση της κυβέρνησης να ενημερώνει τα κόμματα, για τις εξελίξεις στη διαπραγμάτευση. Είναι υποχρέωση όλων μας να είμαστε προσεκτικοί. Σε τέτοιες διαπραγματεύσεις και πιθανές συμφωνίες ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες».
Στο πλαίσιο αυτό ερωτάται ο υπουργός Εξωτερικών:
- Ποια είναι τα επόμενα βήματα προκειμένου να μην εκχωρηθεί η ‘Μακεδονία’ βεβιασμένα στους Σκοπιανούς;
Καταστροφική λύση η συμφωνία για το Σκοπιανό
Για μία από τις μελανότερες σελίδες της ιστορίας, η οποία γράφτηκε εν κρυπτώ και με περισσή επιπολαιότητα, έκανε λόγο ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων Β΄ Θεσσαλονίκης, Άρης Φωκάς αναφερόμενος στη συμφωνία Τσίπρα- Ζάεφ για το Σκοπιανό.
«Η χώρα μας βιώνει μία μεγάλη εθνική ήττα, καθώς ξεπουλάμε τη Μακεδονία παραχωρώντας ελαφρά τη καρδία γλώσσα και εθνότητα. Έχουμε μία οπορτουνιστική κυβέρνηση, που είναι ανίκανη να προασπίσει τα συμφέροντα της χώρας και παράλληλα, με έπαρση, δεν λαμβάνει υπόψη της τη βούληση του ελληνικού λαού» σημείωσε ο κ. Φωκάς, προσθέτοντας πως με τους κακούς της χειρισμούς η κυβέρνηση διχάζει του Έλληνες ενώνοντας τους Σκοπιανούς.
«Από την κυβέρνηση δηλώνουν περιχαρείς για τη μεγάλη νίκη τους και ζητούν δια στόματος του πρωθυπουργού από τους Έλληνες να είναι υπερήφανοι. Να είναι υπερήφανοι για την ντροπιαστική συμφωνία; για την εθνική μειοδοσία που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για τη χώρα μας;» τόνισε ο κ. Φωκάς, υπογραμμίζοντας πως όλα αυτά τα δώρα της κυβέρνησης προς τη γειτονική χώρα διαιωνίζουν τον αλυτρωτισμό και ανοίγουν τις ‘ορέξεις’ των γειτόνων μας και για άλλες διεκδικήσεις.
‘Πληγή’ για τις επιχειρήσεις η συμφωνία Ελλάδας - Σκοπίων
Τον κώδωνα του κινδύνου για ενδεχόμενη δημιουργία ενός εθνικού επιχειρηματικού εφιάλτη - για τις εμπορικές ονομασίες, τα σήματα και τις επωνυμίες των επιχειρήσεων, που φέρουν τον όρο ‘μακεδονικός’- μετά την υπογραφή της συμφωνίας Ελλάδας-Σκοπίων, έκρουσε ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Άρης Φωκάς.
Ο κ. Φωκάς έφερε το θέμα στη Βουλή με ερώτηση του προς τους υπουργούς Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά και Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννη Δραγασάκη. «Δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως υπάρχει μεγάλος αριθμός ελληνικών επιχειρήσεων που στο διακριτικό τους τίτλο έχουν τον όρο ‘Μακεδονικός’. Σε περιπέτειες, δε, φαίνεται να μπαίνουν μία σειρά από προϊόντα που παράγονται στη μακεδονική γη, όπως ο χαλβάς, οι πιπεριές Φλωρίνης, που στο εξωτερικό είναι γνωστές ως μακεδονικές, τα τυριά, τα μακεδονικά κρασιά, οι μαρμελάδες, τα μάρμαρα κ.α.» επισημαίνεται στην ερώτηση.
Ο κ. Φωκάς ρωτά τους υπουργούς:
- Στη Μακεδονία διαθέτουμε διεθνώς εμπορεύσιμα και παγκοσμίως αναγνωρίσιμα προϊόντα που το εμπορικό τους σήμα περιλαμβάνει τον όρο «Μακεδονία». Πως θα εξασφαλίσει η κυβέρνηση ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα δεν θα γίνουν αντικείμενο χρήσης, άρα παράνομης υιοθέτησης του συγκεκριμένου εμπορικού σήματος, από επιχειρήσεις με έδρα τη γειτονική μας χώρα;
- Ποιοι θα μετέχουν στη μικτή επιτροπή από τις δύο χώρες που θα αναλάβει τη διευθέτηση των ζητημάτων που θα αφορά τα εμπορικά σήματα;
- Τι προτίθεται να πράξει η κυβέρνηση προκειμένου να εξασφαλίσει ότι κατά τη διάρκεια της τριετούς περιόδου που προβλέπει η συμφωνία ώστε να λυθούν θέματα χρήσης των εμπορικών σημάτων, δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στις επωνυμίες των ελληνικών εμπορικών προϊόντων που περιλαμβάνουν τον όρο «Μακεδονία»;
Νέα οικονομική επιβάρυνση οι αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού
Για νέα οικονομική επιβάρυνση, αναφερόμενος στις επερχόμενες αυξήσεις στα διόδια στην Εγνατία Οδό, έκανε λόγο σε ερώτηση του προς του υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, Ευκλείδη Τσακαλώτο και Χρήστο Σπίρτζη, ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Άρης Φωκάς. «Αντιμέτωποι με τεράστιες αυξήσεις στο κόστος των διοδίων θα είναι από τις αρχές του νέου έτους οι οδηγοί αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Εγνατία Οδό, σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τη νέα εμπορική πολιτική. Εκτός από τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, η ΚΥΑ προβλέπει πως από 1η Ιανουαρίου 2019, καταργείται κάθε απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων, με την εξαίρεση των ανέργων οι οποίοι θα διέρχονται δωρεάν, όταν δείχνουν την κάρτα ανεργίας» σημείωσε ο κ. Φωκάς.
«Είναι χαρακτηριστικό πως στον σταθμό των Μαλγάρων, που οι οδηγοί θα πληρώνουν για ζώνη χρέωσης 59,7 χιλιομέτρων, το ύψος του διοδίου από το 1,20 ευρώ που είναι σήμερα θα αυξηθεί στα 2,98 ευρώ (150%!).Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη πως δεν αποκλείεται συνέπεια των αυξήσεων όλο και περισσότερα φορτηγά να επιχειρούν να αποφεύγουν τα διόδια (το κόμιστρο για τα φορτηγά είναι πολύ υψηλότερο), περνώντας μέσα από τους επαρχιακούς δρόμους και τα χωριά της περιοχής» ανέφερε ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων.
Ερωτώνται οι υπουργοί:
Για ποιο λόγο εκτοξεύουν στα ύψη το κόστος των διοδίων αδιαφορώντας για το ότι μπαίνει αναπτυξιακή ταφόπλακα όχι μόνο στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά συνολικά στη χώρα, καθώς ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας είναι ο μεταφορικός, τουριστικός, συγκοινωνιακός και εξαγωγικός μοχλός της;
Φωκάς για ΟΑΣΘ: Μέσο μαζικής μεταφοράς, ή ταλαιπωρίας;
Την καθημερινή ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που μετακινούνται με τα λεωφορεία του
OAΣΘ στηλίτευσε σε ερώτηση του προς το υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Άρης Φωκάς.
Σύμφωνα με τον κ. Φωκά «την ώρα που η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης έχει καταντήσει σύντομο ανέκδοτο, η μετακίνηση με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ - του μόνου μέσου μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η πόλη- εξελίσσεται καθημερινά σε ταλαιπωρία για τους πολίτες, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με καθυστερήσεις, αραίωση δρομολογίων, κακοδιατηρημένο στόλο».
Μετά από τα παραπάνω ο κ. Φωκάς ρωτά τον υπουργό:
1.Πόσα λεωφορεία κυκλοφορούν αυτήν τη στιγμή στην πόλη και πόσα δρομολόγια εξυπηρετούν καθημερινώς;
2.Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς σε παλιότερες δηλώσεις του είχε κάνει λόγο για επισκευή 50 λεωφορείων, που είχαν κριθεί μη λειτουργικά και ασφαλή, και για παράδοσή τους μέσα σε ένα τρίμηνο. Παραδόθηκαν; Και τι γίνεται με τον ελλιπώς συντηρημένο, υπόλοιπο, στόλο (δεν λειτουργούν τα air –condition, εισρέουν νερά, εμφανίζουν μηχανικές βλάβες κατά τη διάρκεια δρομολογίων);
3. Έχουν υπολογιστεί τα μηνιαία έσοδα από την περίοδο που κρατικοποιήθηκε ο ΟΑΣΘ και οι κυβερνώντες πανηγύριζαν, συγκριτικά με τους προηγούμενους μήνες;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου