Με το νομοσχέδιο «Κλεισθένης 1», η
κυβέρνηση εγκαινιάζει έναν ακόμα κύκλο αναδιαρθρώσεων στη Τοπική Διοίκηση. Οι
αναδιαρθρώσεις αυτές είναι μέρος των δεσμεύσεων του 3ου μνημονίου
που ψήφισαν τα αστικά κόμματα και που
στηρίζουν τα «αυτοδιοικητικά» στελέχη τους. Είναι συνέχεια του «Καλλικράτη», ο
οποίος υποβάθμισε ολόκληρες περιοχές και τον οποίο «θα καταργούσε» ο ΣΥΡΙΖΑ. Ταυτόχρονα
γίνονται νέες προσαρμογές στη Τ.Δ. ώστε να απαντούν στις ανάγκες της
καπιταλιστικής ανάκαμψης και της αναμόρφωσης του αστικού συστήματος.
Οι
σκιαμαχίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με τη Ν.Δ. και το πρώην ΠΑΣΟΚ γύρω
από το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής για τα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια,
είναι ένα ακόμα επεισόδιο αποπροσανατολισμού, εν μέσω διευρυμένης φτώχειας,
ανεργίας και γενικευμένης ανασφάλειας.
Από τα κυβερνητικά κόμματα, πέρα από τη προσπάθεια να
διασώσουν όσες θέσεις μπορούν στα όργανα δήμων και περιφερειών, επιδιώκεται να
επιτευχθούν ευρύτερες συναινέσεις, για να υπηρετηθεί καλύτερα η αντιλαϊκή
γραμμή. Σε αυτή τη κατεύθυνση βρίσκουν υποστήριξη στα «αναπτυξιακά συνέδρια»
από τους «αντιπολιτευόμενους» Περιφερειάρχες και δημάρχους, όπως συνέβη και εδώ
στη Κεντρική Μακεδονία. Όλοι τους διαγκωνίζονται για το ποιος θα σηκώσει πιο
ψηλά τη σημαία της «αποκέντρωσης και της επιχειρηματικότητας».
Όσον αφορά το εκλογικό σύστημα, η «Λαϊκή Συσπείρωση» είναι υπέρ της απλής και
ανόθευτης αναλογικής που κύρια είναι ζήτημα ισοτιμίας της ψήφου και όχι κάθε
είδους σκοπιμοτήτων.
Χρόνια τώρα, κεντρικοί και τοπικοί παράγοντες,
διαχειρίζονται με πλήρη σύμπνοια την ίδια πολιτική. Οι προτάσεις της ΚΕΔΕ και
της ΕΝΠΕ, ήταν εξαιρετικές για την κυβέρνηση τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη
κατεύθυνση.
Πραγματικός
τους στόχος είναι να παραιτηθούν οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, τα λαϊκά στρώματα από τις ανάγκες τους, να
προσαρμόσουν τη ζωή και το μέλλον των παιδιών τους στο άρμα της κερδοφορίας των
επιχειρηματικών ομίλων.
Σε αυτόν τον στόχο, συμπίπτουν όλα τα κόμματα. Ο κ.
Βορίδης το είπε από τη πλευρά της Ν.Δ. : «Δεν θέλουμε διεκδικήσεις από τους
αιρετούς απέναντι στο κράτος, θέλουμε αυτοδιοίκηση η οποία θα μαζεύει έσοδα.».
Με
το νομοσχέδιο η Κυβέρνηση :
Προχωρά σε νέα
επίθεση στο λαϊκό εισόδημα, με την ένταξη στην ανταπόδοση και των υπηρεσιών
πρασίνου. Μέτρο που θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των ανταποδοτικών
τελών από το 2019 η οποία μπορεί να ξεπεράσει το 50%. Ο υπουργός εσωτερικών,
μετά τις έντονες αντιδράσεις, δήλωσε ότι θα το ξανασκεφτούν, όμως η παράταξη
του ΣΥΡΙΖΑ στο δημοτικό μας συμβούλιο, πρόλαβε να συμφωνήσει με το πρόσθετο
αυτό τέλος.
Προχωρά σε σταδιακή
μεταφορά νέων βαρών στις πλάτες των λαϊκών νοικοκυριών. Αυτό το προδικάζουν
διατάξεις όπως αυτές της κατηγοριοποίησης
των δήμων, αλλαγές στην κατανομή των Κρατικών Πόρων με κριτήρια όπως τα
ίδια έσοδα των δήμων, η επιχειρηματικότητά τους κλπ. Δηλαδή η κρατική χρηματοδότηση θα συνεπικουρεί την
φοροεισπρακτική δεινότητα των δήμων. Στο όνομα της «οικονομικής
αυτοτέλειας» του κάθε δήμου! (οι παρακρατηθέντες πόροι από τους δήμους φτάνουν τα
13 δις. Ευρώ ενώ οι κρατικοί πόροι θα παραμένουν μειωμένοι κατά 62% τουλάχιστον
ως το 2021).
Η δημοτική
μας αρχή, ανταποκρινόμενη στις
επιλογές των ελληνικών κυβερνήσεων και της Ε.Ε., αύξησε τα δημοτικά τέλη κατά 33%!
Σε δύο κεφάλαια του Ν.Σ., ανοίγονται νέα πεδία σε έργα
και υποδομές που υπηρετούν σχεδιασμούς μονοπωλίων. Ζητήματα όπως αυτά της
απελευθέρωσης της Ενέργειας (ήδη συμμετέχει ο δήμος μας) και της προώθησης των
ΑΠΕ, αγροτική παραγωγή, διαχείριση απορριμμάτων, επιχειρηματική εκμετάλλευση
φυσικών πόρων, η ληστρικά μακρόχρονη παραχώρηση δημοτικής ακίνητης περιουσίας και
δημοτικών υποδομών, μαζί με προκλητικές φοροαπαλλαγές και διευκολύνσεις.
Νομοθετείται
μία δήθεν αυτοτελή υπηρεσία με επικεφαλής διορισμένο ανώτερο κρατικό υπάλληλο
(Επόπτης Νομιμότητας), κάτω από τον έλεγχο του υπουργού Εσωτερικών. Νομοθετούν
και μία σειρά από άλλα διαχειριστικά όργανα ελέγχου, που ανεξάρτητα από
ετικέτες που τους δίνουν, στόχο έχουν
την απρόσκοπτη υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής, μέσα από τον έλεγχο
συμμόρφωσης των ΟΤΑ.
Υπάρχουν οι διατάξεις για το «Λογαριασμό εξυγίανσης των ΟΤΑ». Το κύριο εδώ είναι η διάταξη ότι
τυχόν προσφυγή των δήμων στο Λογαριασμό επιτρέπεται μόνον αφού πρώτα έχουν
εξαντλήσει τα περιθώρια αναζήτησης τραπεζικού δανεισμού τους. Αν οι Τράπεζες
δεν βρουν επενδυτικό ενδιαφέρον, αναλαμβάνει το υπουργείο Εσωτερικών. Με
προγραμματική συμφωνία του με τον εκάστοτε Δήμο θα επιβάλλει τις συνθήκες
«εξυγίανσης», όπως : συρρίκνωση υπηρεσιών, επιπλέον τοπικοί φόροι και τέλη,
απολύσεις, ιδιωτικοποιήσεις.
Υπάρχει το άρθρο που επιτρέπει να παυτούν αιρετοί και
όργανα «για σοβαρούς λόγους δημόσιου συμφέροντος με απόφαση υπουργού» και μένει
το ίδιο ασαφές και απειλητικό για όποιον
δεν συμμορφώνεται με τις υποδείξεις του αστικού κράτους και του κεφαλαίου. Την
1η Μάη μπήκαν και οι δήμοι στο σύστημα των ηλεκτρονικών
πλειστηριασμών για χρέη από 500 ευρώ! Όποιος αντιδράσει, απειλείται.
Εκείνο που απουσιάζει προκλητικά από το πεδίο
παρέμβασης των δήμων είναι οι σχεδιασμένες και εκτεταμένες παρεμβάσεις σε
ζητήματα αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλημμυρικής και γενικής αντιπυρικής προστασίας. Υποδομών και υπηρεσιών, με βάση τις
λαϊκές ανάγκες. Συγκεκριμένα για το δήμο μας, πέραν των άλλων, υπάρχει και η αδυναμία προστασίας των δημοτών από τα
αδέσποτα, λόγω έλλειψης ισχυρίζονται πόρων και …. χώρων.
Δίνεται ακόμα
μεγαλύτερη ώθηση στη λεγόμενη κοινωνική οικονομία (ΜΚΟ - ΚΟΙΝΣΕΠ), με τη
συνδρομή της Τ.Δ. Είναι μηχανισμοί που
θα μπαλώνουν την έλλειψη κοινωνικής πολιτικής με φθηνό και αναλώσιμο εργατικό
προσωπικό.
Το μεγάλο
αυτό Ν.Σ. (324 σελ.), δεν λέει τίποτα
για τα εργασιακά προβλήματα, τους προσωρινούς εργαζόμενους της «κοινωφελούς
εργασίας», τις συμβάσεις με ημερομηνία λήξης, την απλήρωτη εργασία για μεγάλα
διαστήματα ειδικά για εργαζόμενους που συνδέονται με τα προγράμματα της Ε.Ε.
Για την εντατικοποίηση και διευθέτηση του ωραρίου, τον εργασιακό εξοπλισμό. Για
το ότι μία σειρά από πολύ κρίσιμες δομές όπως οι παιδικοί σταθμοί, το «Βοήθεια
στο Σπίτι», οι καθαρίστριες των σχολείων είναι μόνιμα «στον αέρα».
Το Κ.Κ.Ε.
απορρίπτει και την παλιά και τη νέα έκδοση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Οι
διοικητικές αναδιαρθρώσεις που έγιναν και εξελίσσονται ούτε έφεραν ούτε θα
φέρουν ανάπτυξη προς όφελος του λαού. Καμία φιλολαϊκή τοπική πολιτική δεν
μπορεί να υπάρξει, όσο η γενική πολιτική παραμένει αντιδραστική. Καμία ανάπτυξη
για το λαό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί σε τοπικό επίπεδο, αν η κεντρική πολιτική
είναι στα χέρια και στην εξουσία της αστικής τάξης και των κομμάτων της.
Οι άλλοι συνδυασμοί του Δημοτικού Συμβουλίου, κρύβουν από το λαό
της περιοχής μας ότι: η βαρβαρότητα που ζει δεν οφείλεται απλά στις
λεγόμενες παθογένειες, στη κακή διαχείριση, στη κακή κυβέρνηση ή σε έναν κακό
δήμαρχο αλλά στις οικονομικές και
κοινωνικές δομές που όλοι μαζί, πιστά υπηρετούν. Μαλώνουν μεταξύ τους,
με μόνη ουσιαστική διαφορά ποιός θα γίνει χαλίφης. Ταυτόχρονα, στο Δ.Σ. συμφωνούν σε όλα σχεδόν τα βασικά ζητήματα,
όπως έγινε λ.χ. με την κατάθεση των αποθεματικών του δήμου στην Τράπεζα της
Ελλάδας, τις εργολαβίες και τα ΣΔΙΤ, τη διαχείριση κοινωνικών υπηρεσιών από τις
δημοτικές επιχειρήσεις και ΜΚΟ, με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας (η ΝΔ δηλώνει
ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εργάτες καθαριότητας ως δημοτικοί υπάλληλοι). Όπως συμφώνησαν
και στο Ν.Σ. «Κλεισθένης», για το οποίο ζήτησαν απλά παράταση της
«διαβούλευσης» με την κυβέρνηση. Συμβάλλοντας στη συσκότιση του ταξικού
χαρακτήρα των αλλαγών που προωθούνται.
Η μόνη
διαφορετική πρόταση κατατέθηκε από το συνδυασμό μας.
Η Λαϊκή
Συσπείρωση προσπαθεί να συσπειρώσει εργαζόμενους, άνεργους, νέους και
συνταξιούχους της περιοχής μας, για να
μπορέσουμε μέσα από την εναντίωση σε κεντρικές και τοπικές αρχές που στηρίζουν
τις αντιδραστικές ανατροπές, μέσα από την οργάνωση της λαϊκής πάλης, να κερδηθούν
ορισμένα πράγματα, μέχρι να αρχίσει η
αντίστροφη μέτρηση. Όταν ο κόσμος θα τα
αλλάξει όλα και θα πάρει την κατάσταση στα χέρια του.
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ 9 Ιούνη 2018
«ΛΑΪΚΗ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου